Komentáře

1 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 20. listopadu 2016 v 23:36 | Reagovat

Každého věc, ale jak už jsem psala k článku na toto téma, ženy by měly být schopné převzít na sebe riziko a trestány za nedbalost, v případě že následkem jejich volby se nestihne převoz do nemocnice. Možná by tak svou volbu zvážily. Pokud někdy budu rodit, tak jedině s davem doktorů a hromadou tišících prostředků, protože když mi to zdravotnictví nabízí, tak proč si to neusnadnit.

2 jsemmaamasmozkem jsemmaamasmozkem | Web | 22. listopadu 2016 v 16:25 | Reagovat

Já myslím, že je to hlavně o tom, že dnešní ženské jsou strašně rozmazlené ;-) A upřímně- Bůh žehnej tišícím prostředkům :-D

3 Jarda Jarda | 22. listopadu 2016 v 23:44 | Reagovat

I já našel svou novou práci, najdi ji i ty http://www.personalistka.cz

4 klavesnicetuka klavesnicetuka | 9. prosince 2016 v 16:58 | Reagovat

teda mě nikdy nenapadlo rodit doma...já nevím to je asi dneska nějaký trend.

5 Eliss Eliss | Web | 11. ledna 2017 v 12:10 | Reagovat

Také jsem proti domácím porodům...

6 XoXo XoXo | 11. ledna 2017 v 12:16 | Reagovat

Souhlasím s tebou! Přijde mi to jako velmi zvrhlý trend...

7 Circle Circle | Web | 11. ledna 2017 v 12:26 | Reagovat

Nejsem ani pro, ani proti. Ať si každý dělá co chce, je to věc každého. Stejně tak, jako Ty nechceš, aby Tě někdo nutil rodit doma, domácí rodičky nechtějí, aby je někdo nutil, aby rodily v nemocnici.

Ovšem v případě domácích porodů by měla rodička přebrat CELOU zodpovědnost sama na sebe a nežalovat personál nemocnice, porodní asistentky, či kohokoliv jiného. Bylo to od začátku jejich rozhodnutí, tak ať za případné komplikace zaplatí ony samy.

Jsem trochu přírodnější člověk a ráda bych rodila doma, ale protože nejsem debil a nechci si zahrávat se životem mého dítěte (můj život mi v tomto případě může být ukradený), proto budu rodit v nemocnici princip neprincip (stejně tak jako budu očkovat a léčit děti léky s prokazatelnými účinky, i když s tím až tak moc nesouhlasím).

8 anniele anniele | Web | 11. ledna 2017 v 12:30 | Reagovat

A co takhle svoboda rozhodnuti? Rozhoduješ se sama jestli se necháš naočkovat/svého syna, nebo o tom rozhodují doktoři? Mají právo rozhodovat o tom, kolik lidi bude u Tvého porodu nebo je to Tvoje rozhodnutí? Je Tvoje rozhodnuti v jaké poloze budeš rodit, nebo Ti to přikáže doktor - Ty to prostě jen budeš plnit jak on Ti řekne?
Jsem pro svobodné rozhodnutí o tom, kde si každý chce rodit. V x státech západní Evropy je to normální alternativa...
Argument, že máme úžasnou péči a tím je dosaženo skvělé nízké úmrtnosti v porovnání se státy, které dovolují domácí porody.. - vyvrací třeba tento článek:
http://zdravi.euro.cz/clanek/mlada-fronta-zdravotnicke-noviny-zdn/novorozenecka-a-perinatalni-umrtnost-jsme-skutecne-nejlepsi-462365
úryvek zde:Podle zprávy ÚZIS „Rodička a novorozenec za rok 2009“ chybí v hlášeních z porodnic 70 mrtvě narozených, zachycených ve statistikách ČSÚ. Překonáme-li i tyto technické překážky a údaje přepočítáme tak, aby byly srovnatelné s ostatními zeměmi, dostaneme místo uveřejňovaného údaje perinatální úmrtnosti 3,6 ‰ (rok 2009) číslo 5,2. Sousední Rakousko za stejný rok uvádí hodnotu 5,6 ‰, Německo 5,3, Švédsko a Norsko 4,9, Velká Británie 7,6, Nizozemsko 5,7. Tvrzení, že všechny země „tolerující domácí porody“ mají horší perinatální výsledky než Česká republika, je tak vyvráceno už těmito několika čísly – lepšími výsledky Švédska, srovnatelnými výsledky Německa.
Doma jsem nerodila, ale rozhodně jsem měla svůj plán a chtěla jsem, aby se ho porodníci drželi. Jen pro doplnění.

9 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 12:45 | Reagovat

Každá žena by si měla sama vybrat, kde chce rodit. Já osobně bych doma nerodila.

Jsem jenom zvědavá, jestli se sem nahrnou lidi, kteří budou razantně proti článku, protože je občas vtipné sledovat, jak si i dost protiřečí :D

[8]: No, rozhodování o poloze, v jaké budu rodit :D Nevím, jestli bych se dohadovala s doktorem, když nemám vystudovanou medicínu :D. A co se týče očkování - jenom za sebe můžu říct, že bych dneska asi svojí mamince pořádně vynadala, kdybych neměla všelijaká i nepovinná očkování :D Ale chápu, že je mezi lidmi skrz očkování dobře vyvolaná panika :D

10 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 12:49 | Reagovat

Jo.
Já bych to těm ženských, které jsou na tom se znalostma o porodu očividně líp, než lékaři, nezakazovala. Ale ať si potom ve svojí naivitě, že žádný porod není rizikový (haha, moje matka taky neměla rizikovej celej průběh těhotenství, ale kdyby se rozhodla rodit kvůli "nerizikovýmu těhotenství" doma, tak se já udusim a ona vykrvácí, fakt pecka), pohřbívají třeba pět dalších dětí, které mohly žít, nebýt jejich demence.

11 anniele anniele | Web | 11. ledna 2017 v 12:58 | Reagovat

[9]: Jsem toho názoru, že každému se může rodit dobře v jiné poloze a že k tomu, abych si jich pár vyzkoušela a zjistila, ve které mě se nejlíp tlačí nepotřebuju vystudovanou medicínu.

12 Christine Christine | Web | 11. ledna 2017 v 13:02 | Reagovat

Souhlasím s Vámi! Je to nezodpovědné a hazardující se životem miminka. Hlavně že když se něco pokazí tak se můžou doslova posrat a vinnu svádějí na záchranáře, které ona zavolala pozdě.

13 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 13:02 | Reagovat

[11]: Jenomže se pak naskytne to, že ten lékař, který je zvyklý na porody v jedné poloze, najednou znejistí, protože je to přece změna a oheň může být na střeše. To by se zase museli porodníci přeškolovat atd :D

14 Alue Alue | 11. ledna 2017 v 13:08 | Reagovat

U domácího porodu jsem byla. Byla to hutná zkušenost, ale všechno proběhlo normálně. Žádný nástřih, ani léky, byl klid... Podle mě by každá matka měla mít právo rozhodnout se co chce, s tím že na sebe převezme i možná rizika. Porod je hodně intimní chvíle a ne vždy to musí být hlavně o řevu, krvi a řezání.  Pokaždé je to jiné a hodně záleží na tom, jak si to ta matka nastaví v hlavě, jaké si vytvoří prostředí, nebo jestli jí ten porod někdo uměle vyvolal a urychlil. To je potom opravdu řezničina.

15 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 13:08 | Reagovat

[13]: Nemyslím to nijak zle. V podstatě máte pravdu :D Ale kdyby se každý pacient (nejenom rodička) dožadoval všechno dělat podle sebe, vedlo by to jenom ke zmatkům, chybám a následným žalobám. Taky by se mi líbilo, že kdybych byla u zubařky, že bych nejradši jenom stála u dveří, abych mohla co nejdřív vypadnout. Ale to by se paní zubařce asi moc dobře na moje zuby nekoukalo :D

16 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 11. ledna 2017 v 13:45 | Reagovat

Myslím, že by se ženy měly zajímat nejen o své blaho, ale i o život děcka. Mohou nastat komplikace a nepomůže ani porodní asistentka. Několik takových případů se stalo.

Já rodila na Bulovce v roce 1977, byl to opravdu silný ročník, jeden den a noc jsem ležela dokonce na chodbě, než se rozeběhl porod, protože všechny pokoje byly obsazené. Nepohodlí jsem vydržela a moje dcera z toho nemá žádné trauma. Kdybych se tehdy rozhodla rodit doma, určitě bych o děcko přišla. Na poslední chvilku se převrátilo a porod nešel přirozenou cestou, zajímavé na tom je, že při poslední kontrole dva dny před porodem v poradně bylo vše OK. Takže stát se může opravdu cokoliv.

Mojí kamarádce se zase stalo, že se pupeční šňůra omotala kolem krčku miminka a pomohla opravdu jen včasná a rychlá pomoc, tam už snad nejde ani o minuty, ale o vteřiny.

17 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 13:58 | Reagovat

[16]: Rozhodnout by se měla každá žena opravdu sama. Jak píšete, komplikace můžou nastat i u nerizikového těhotenství, v jehož průběhu bylo vše ok. Jde jenom o ten přístup, jak někteří jedinci v podstatě domácí porody vnucují a jakoby dělají z porodnic řeznictví a ještě jsou hnusní na ženy, které doma rodit prostě nechtějí :D.

18 Lenacia Lenacia | Web | 11. ledna 2017 v 13:59 | Reagovat

kamarádka rodila v porodnici. Měla z toho trauma... víceméně jejich přístup k ní a k dítěti označovala jako opakované kradení dítěte.
Jen co se narodilo, jí ho dali pochovat a ačkoliv nechtěla, řekli jí, že má jít spát, dítě jí ukradli z náruče a odnesli pryč.
Dítě vrátili až za několik hodin, opět aby si jej na chvíli pochovala a pak jej zase ukradli a odnesli na několik hodin pryč, vůbec se jí neptali.
Poporodní péče o dítě v porodnicích je pomalu horší jak Barnevernet v norsku

19 Baryn Baryn | Web | 11. ledna 2017 v 14:12 | Reagovat

Já s tebou souhlasím. Taky mi to přijde jako hrozně nezodpovědné jednání... Chápu, že se doma cítí pohodlněji než v nemocnici před cizími lidmi,a le přesně, jak jis psala, při takovémto zážitku snad jde jakékoliv pohodlí stranou... tam nemůže ani slovo pohodlí připadat v úvahu, protože je to prostě boj o život... No a když se někdo chce holt dopředu znevýhodnit tím, že si bude rodit doma... budiž.
Nejhorší jsou ty maminky, které mají takový domácí porod za sebou, a tak všcheny horlivě motivují, ať do toho jdou taky.
Bože, to že to zabralo jedné, neznamená, že to zabere všem. :(

20 sdfgsdf sdfgsdf | 11. ledna 2017 v 14:15 | Reagovat

"Ženský by měly být rády, že v nemocnici mají personál, kterej kolem nich skáče a dělá všechno proto, aby porod proběhl v pořádku. " - myslíš ty socialistický státní nemocnice, kde to vypadá jako lazaret u stalingradu?

"Kdybych já rodila doma, dneska bych byla bez dítěte. Já bych možná přežila. U porodu nastaly komplikace, které nikdo nečekal a kdybych u sebe neměla dostatek zdravotníků a nešla okamžitě pod nůž, syn by zemřel přímo v mém těle." - jsou zase případy, kdy to v nemocnici zpackali a dítě umřelo. Budeš argumentovat jednou špatnou situací "měli jste radši rodit doma" ?

Však domácí porod nemusí být nebezpečnej - vždycky si můžeš najmout celý porsonál, aby tam byl s tebou ,ale to naše totalitní vláda zakázala. takže teď je to ještě víc nebezpečný.

21 Karol Dee Karol Dee | Web | 11. ledna 2017 v 14:34 | Reagovat

No nevím, moderní? Ženské doma rodily odjakživa a moderní to nebylo, byla to prostě běžná praxe.

Podle mě je na každém, jaká rizika je ochotný přijmout. Že jsi v nemocnici ještě nezaručuje, že budeš v pohodě. Extrémní příklad - co taková maminka s nějakou sociální poruchou/fobií? Tu bys taky nahnala do nemocnice s tím, že je to pro ni lepší?

[7]: Přesně tak. Při přijmutí zodpovědnosti za to, co se může stát mně i mému dítěti, v tom nevidím problém.

22 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 11. ledna 2017 v 14:41 | Reagovat

Každej má mít právo volby. V zahraničí je většinou na výběr porod doma, v porod.domě nebo v porodnici. Nikoho to tam nezaráží. U nás se zdravotníci psychicky hroutěj i z ambulantního porodu. Kdyby tě náhodou zajímal jinej pohled: http://netolerantni.blog.cz/1608/trauma-vsech-lidi-neni-trauma-ale-norma

23 jsemmaamasmozkem jsemmaamasmozkem | Web | 11. ledna 2017 v 14:44 | Reagovat

Děkuji vám všem za komentáře. Vážím si všech, jak těch souhlasných, tak i těch nesouhlasných. Možná je pravda, že by si o tom žena měla rozhodovat sama, ale přijde mi to neuvěřitelně nezodpovědné a sobecké vůči tomu dítěti.

24 zuzana koubkova zuzana koubkova | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 14:52 | Reagovat

Souhlasím s autorkou článku.

25 Offka Offka | 11. ledna 2017 v 15:08 | Reagovat

A když se rozhodnete jezdit s dítětem autem, jste si vědomy/i všech rizik??? Víte, že autonehody jsou daleko četnější, co se týče úmrtí, než domporody? Přemejšlejte než něco pindnete... a pokud by se matka nabourala, dala bych jí zaplatit veškeré výlohy, vždyť
vědomě ohrozila dítě!!! :-)

26 Tai Todd Tai Todd | 11. ledna 2017 v 15:23 | Reagovat

Z podobných článků mám kolikrát pocit, že si lidi domácí porody představují, jako porod nějaké lesany, co doma na podlaze v koupelně roztáhne nohy a tlačí, zatímco její hipís manžel okolo tancuje s kadidlem. A jako moderní bych to neviděla, dřív se jinak nerodilo (jo, úmrtnost byla vysoká, ale to proto, že to obvykle odrodil kdo ví kdo, navíc kolikrát ve špíně) I na tohle jsou školené a vystudované asistentky. Samozřejmě, že riziko je, to je ale i v nemocnici. Kamarádka se například narodila zdravá, teda skoro, kdyby jí doktor netahal za ruku a nezpřelámal jí ji, což ji v podstatě lehce zmrzačilo a následky má do teď. Já mám například hrůzu z lékařského prostředí a když mi pár kamarádek vyprávělo s jakým přístupem k nim přistupovali a sále a hlavně potom, ježily se mi chlupy a sakra si rozmyslím, kde budu rodit a jestli vůbec...

27 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 15:53 | Reagovat

[25]: A je jízda autem stejně nutná, jako domácí porod? Když se nabourá řidič autobusu, kde jela máma dítěte, budeš to vztahovat i na něj? Když spadne letadlo, tak to samý? Budeme se přemisťovat teleportačně? Přemejšlej, než něco pindneš.

28 mo mo | E-mail | 11. ledna 2017 v 16:24 | Reagovat

Autorka článek napsala tak jednostranně, až si nejsem jistá, jestli vůbec něco o domácích porodech ví. Krom toho tedy, že se odehrávají doma.

29 Alue Alue | 11. ledna 2017 v 16:40 | Reagovat

[28]: Ano. Vyznívá to spíše jako rozčílená jedovatá slina ženy, která měla špatnou zkušenost... ale to jí nikdo vyčítat nemůže.

30 Hrobárova Dcéra Hrobárova Dcéra | Web | 11. ledna 2017 v 17:03 | Reagovat

Nechajme evolúciu pracovať 8-)

31 Cherry Blossom Cherry Blossom | Web | 11. ledna 2017 v 17:14 | Reagovat

Já jsem zastánkyně toho, že ať si každý dělá co chce, pokud to neohrožuje život jiných, v tomto případě dítěte a pokud chce budoucí matka rodit v lese, ať si tam rodí. V tomto případě bych ale vložila všechnu zodpovědnost na ni a dala bych jí vyškolené pracovníky, kteří ví co dělají. V lepším případě by se mohly postavit rodící domy, s novorezeneckým  odd. s ještě větším rodinným duchem.

Nemocnice podle mého dělají co mohou, ale i pracovníci jsou jen lidi a rodička by měla vědět, co chce a nechce.

Celé toto téma je na jeden velký článek (nebo více) a tak shrnu to co chci říct, abych tady neudělala zbytečný sloh.

90% rodiček co rodí v porodnici mají horší průběh a podle mého názoru, ví leda tak, že mají v sobě dítě. Neumí se uklidnit a přitom klid a snížení strachu je to nejdůležitější, protože pokud nevíte co dělat, nikdy neporodíte jak to říct, přirozeně. Ostatním lidem tvrdí jaký to byl "porod", že to byl děs a že už NIKDY rodit nebudou.

Dalších 5% rodiček vědělo co chce, ale personál byl příliš hrubý a nedbal na názory rodičky. Takový personál by se podle mého měl prostě povyhazovat, protože je vůči pacientkám nehumální. Tady se hlavně jedná o dost velké téma Hamiltonův hmat, kde i na zákaz těhotné ženy byl přesto udělán. (a další věci: podán oxitocin, bez ptaní mnoho lidí na sále, když matka zrovna rodí, apod..)
Zbytek jsou matky co si o tom něco zjistí, zajistí si porodnici, shánějí informace, ptají se a chodí na kurzy. V takovém případě porodí bez problémů (jako já :-D ) a mimčo je naprosto v pořádku.

Takže s tímto článkem zásadně nesouhlasím. Pokud je těhotenství naprosto v pořádku a rodička si chce rodit klidně na Marsu, ať si tam rodí, ale jak už jsem uvedla, byla by všechna zodpovědnost na ni. Mě je absolutně jedno jestli moje kamarádka rodí v nemocnici, nebo doma a jestli nosí v šátku. Je mi úplně u zad*** kdy dá sestra, sestřenka, nebo támhle nějaká Ljuba své dítě do školky a kdy. Jestli někdo očkuje, nebo ne, kdo má jaký kočárek a že tamta ze zhora má nový hračky pro dítě. Je to každého věc a pokud se něco stane, měla by za to být stíhána a hlavně, měla by se udržovat informovanost. Pravdivá informovanost. Proč se to stalo a proč to tak bylo. Jak tomu pro příště zabránit a čeho se vyvarovat.

32 Lenin Lenin | 11. ledna 2017 v 17:22 | Reagovat

Já jsem pro domácí porody. A nejen domácí. Ať si ženský rodí klidně na větvi stromu hlavou dolů, ať si každá sama zvolí, jak a kde chce přivést na svět svoje dítě, ALE! nejdřív je potřeba připravit právní podloží a jasně určit, na koho bedra padá v případě průseru zodpovědnost - jak morální, tak finanční - a kdo půjde bručet. Nepřijde mi fér, aby za případnou smrt dítěte, nebo jeho trvalé poškození zdraví, pykal lékař RZS, nebo přítomná porodní asistentka, pokud se samozřejmě prokáže, že veškerý personál se nedopustil chyby. Všechno by pak mělo jít za rodiči. ;)

33 nezenska-svine nezenska-svine | Web | 11. ledna 2017 v 17:46 | Reagovat

Haha, tím jsem si prošla taky.)
Stejně jako píše mo, vždycky budeš pro tenhle názor chudinkou, která má vlastně zlou zkušenost, nebo závidí.
Já byla atakována procenty a všemožnými jakože průkaznými statistikami, a jsem blbá vlastně já, a ne baba, co doma riskuje a pak honem žádá pomoc právě těch, které odmítla - lékařů.
:)
Však koukni jak rozbili mě .)
http://nezenska-svine.blog.cz/1612/reakce-na-domaci-porody

34 zijuproknihy zijuproknihy | Web | 11. ledna 2017 v 17:48 | Reagovat

Ať si každá rodí kde chce, ale jen na svou zodpovědnost.

35 signoraa signoraa | Web | 11. ledna 2017 v 17:59 | Reagovat

Obě své děti jsem rodila v porodnici, v té době to ani jinak nešlo, neexistovaly domácí porody za účasti porodní báby, chcete-li asistentky. I když znám dva případy, kdy se doma rodilo. V obou případech druhorodičky, které jejich drazí partneři jaksi nestihli odvézt včas. Jeden musel přeci dojíst večeři a ten druhý dělal přežah v keramické peci. Obě mámy a i kluci, kteří přišli na svět doma, byli v pořádku. Kolegyně z práce obě své dcery porodila za železničním přejezdem ve Veleslavíně. Nevím, v jaké stavu je ten přejezd dnes, ale z dob, kdy ho pamatuji, měl schopnosti skokanského můstku. Když se jí to stalo prvně, byla z toho v šoku a podruhé už z toho měla legraci. Naštěstí to bylo v sanitce a za asistence zdravotníků. Ale všechny tři chtěly, nebo spíš měly rodit v porodnici.
Nepatřím mezi zastánce domácích porodů, i když je to dnes moderní. Opravdu může dojít ke komplikacím, kdy je dítě ve špatné poloze, nebo má pupeční šňůru kolem krku, či dojde k nějaké ještě závažnější komplikaci. A pak, babo rad' - tedy porodní asistentko, rad'! Odvolávat se na to, že dříve běžně ženy rodily doma, je víc než krátkozraké. Dříve se běžně chodilo pěšky a doma se svítilo petrolejkou.  
Všechna moje čtyři vnoučata se narodila v porodnici a pokud vím, tak ani dcera a ani snacha, neuvažovaly o domácím porodu.

36 nezenska-svine nezenska-svine | Web | 11. ledna 2017 v 18:34 | Reagovat

[35]: Krásně řečeno...
moji prarodiče byli dopejkaní v troubě, protože se za války narodili předčasně doma, kde bylo bezpečněji - na samotě neměli honem k sehnání auto nebo povoz a tak se to prostě odehrálo doma, což ale bylo ojedinělé - doby za babičky od Němcové, kdy se běžně rodilo doma, to už nebyly, takže se rodit doma nedoporučovalo, a věděli proč to říkají... to by dnes bylo jistě barbarské :)

37 Vědmi Vědmi | Web | 11. ledna 2017 v 19:46 | Reagovat

V téhle věci mám jasno - ať si je u toho klidně celej personál nemocnice, hlavně když ten porod přežiju jak já, tak moje (zatím hrubě teoretický) dítě, a ideálně bez komplikací. Doma bych rozhodně dobrovolně rodit nechtěla, kdo ví, co všechno se může podělat, že... Určitě bych z toho byla vystresovaná víc než v porodnici, kde na mě u toho dohlídne někdo, kdo tomu rozumí a ví, co kde s čím dělat

38 Jess Jess | Web | 11. ledna 2017 v 21:24 | Reagovat

Kdybych rodila já doma, asi obě přežijeme, ale malá dostane nějakou nemoc (asi angínu), neboť jsem měla streptokoka a porod by trval o dost dýl, protože mi pomáhali vyvolat kontrakce, a jelikož jsem noc předtím nespala, dost jsem urychlení ocenila... Ale i tak bych nikdy, nikdy nechtěla rodit doma. Třeba kamarádce vyskočil při porodu tlak tak, že malé selhalo v břiše málem srdce, takže udělali akutního císaře, malou stihli oživit a teď už jí je rok a 3 měsíce. Matky, co ohrožují sebe i svoje dítě bych zavedla do porodnice, aby si prohlédly realitu.. jinak sebe ať si člověk ohrožuje jak chce, ale ostatní ne! A dítě se taky řadí mezi ostatní.

39 Myrtila Myrtila | Web | 11. ledna 2017 v 22:26 | Reagovat

Každá matka se odvolává na svý práva a přitom sere na právo toho miminka, který ani nemusí přežít. A co jeho právo na život, které mělo už od 22. týdne těhotenství? Porušení tohohle práva nic neznamená? Nojo... dnešní rozmazlená doba :-|

40 napinka napinka | E-mail | Web | 12. ledna 2017 v 0:14 | Reagovat

si posledními větami trochu odporuješ... ano dřív se umíralo, protože porod nebyla sranda tehdy ani dnes, takže to, že se z porodu dělá bůhvíco není uplně od věci... nejsem fanda domácích porodů, ale ono jestli bylo dřív doma riziko komplikací, protože nebyl doktor a umřelo se(matka, dítě, nebo oba) a dneska jsou komplikace, protože je doktor línej, neschopnej, nebo seš pro něj jen kus masa, co má jet podle nějákejch tabulek a realita porodu ho zas tak nezajímá(né všichni, asi ani většina, ale i tak je to docela častý) a kvuli jeho chybě sice ty i dítě přežijete, ale dítě má v lepším případě zranění, který se do roka vojtovkou a jinejma rehabilitacema srovná, v horším nevnímajícího ležáčka na pár let(to byl jednoho konkrétního doktora nejzpackanější případ, těch vroubků měl víc, ale dokud dítě i matka tak něják přežijí a fungujou, jsou si stěžující rodiče jen arogantní alternativa), případně odfláknout poporodní kontrolu matky, takže jen zbytečná hospitalizace... určitě je lepší rodit s profesionály za zády, jen by bylo fajn aby ti profesionáli v porodnicích(a porodních domech časem, doufám) byli... ono mi kdysi kamarádka říkala, že kdybych měla rodit v porodnici, kde ona, že se mám zamknout a porodit si doma v koupelně(a měla k tomu historku, která tohle tvrzení opodsťatnovala) a mém vlastním porodu v jiné nemocnici stále nechápu ženy, co rodí jen s PA, protože je to přirozené(zas tak není), ale chápu ty, pro které to není první porod, ale bohužel je to jediná alternativa k porodnici...

41 BaMa BaMa | Web | 12. ledna 2017 v 8:18 | Reagovat

Upřímně, já je docela chápu, ač jsem si porodit doma netroufla ani jednou. Můj první porod v porodnici mě psychicky úplně zničil, personál se choval naprosto hulvátsky, necitlivě, prostě jak kdyby si řekl, že porod je jen řeznická práce, prostě ten bochník z tý matky vyndáme (upozorňuji, nerodila jsem císařem) a ona ať se bezmocí trápí, přikurtovaná k lehátku, jak chce. Jo a ještě na ni budeme koukat v hloučku a pokřikovat na ni jak na fotbalovém zápase.
To se mi fakt nelíbilo, rok jsem se z toho dostávala. Bylo to peklo. Hodně věcí to ovlivnilo.
Pak jsem šla rodit jinam a přístup byl úplně opačný. Nebe a dudy. Prostě krása. Ale bála jsem se šíleně po tom, co jsem zažila napoprvé.
Já myslím, že všechny ví, že porod doma je riziko, ale upřímně, ono je dost často riziko rodit i v porodnici, pokud narazíš na debila. Vem si, když ti někdo mačká během porodu na břicho a zraní tě, super pocit, ne? Nebo když lékaři podcení, že už je to více jak 24 hodin, co odtekla plodová voda a dítě má následky (nic takového se mi naštěstí nestalo).
Každého věc, jaké riziko je ochotný podstoupit. A upřímně, ta psychika dělá hodně i během toho porodu a má velký vliv na to, jak to dopadne, jestli ženská neskončí pod nožem třeba jen proto, že ji v nemocnici lidi děsí, stresují a kontrakce se tak zastaví úplně atd.

42 Cherry Blossom Cherry Blossom | Web | 12. ledna 2017 v 10:33 | Reagovat

[31]: Omlouvám se, psala jsem to rychle a uniklo mi to (aby někdo zbytečně nerejpal) a fakt se za to stydím :-D . Oxytocin, nechápu jak jsem tam mohla prdnout měkké i. :-x

43 Takara Takara | 12. ledna 2017 v 10:36 | Reagovat

Je to vtipné. V zemích, kde je lékařství na vysoké úrovni a porodnice s dobrým dojezdem, maminky chtějí rodit doma...Zatímco v jiných zemích, kdo to tak slavné není, ženy dělají všechno možné, jen aby se do nemocnic dostaly a to i přesto, že peněz nemají nazbyt a nejbližší porodnice je 100km daleko v lepším případě...rozmazlenost? Asi ano... ;-)

[34]: "vlastní odpovědnost" je krásné spojení, jen v případě dítěte je to trošku jinak, protože se nejedná jen a pouze o svou vlastní, osobní odpovědnost, ale i odpovědnost za dítě (jeho život a zdraví) nějak se ho nikdo neptá, kde se chce narodit, že? :-D

44 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. ledna 2017 v 10:51 | Reagovat

Kdyby obe moje sestry rodily doma, tak uz bych nemela zadnou sestru a ani zadneho synovce a žádnou neteř. Mého synovce, syna první ségry, museli ozivovat, mel omtanou snuru kolem krku a narodil se cely modry. Pry nu delali i neprimou masaz srdce a umělé dychani, nakonec to bobek rozdychal, ale švagr, který u toho byl, byl zelený ještě měsíc potom. Druhá ségra rodila 21 hodin, dítě prostě neprošlo porodními cestami, nakonec musela akutně pod nůž a bojovaly o život obě dvě. A to obě ségry měly naprosto nerizikova těhotenství, kde bylo všechno v pořádku. Takže asi tak. Domácí porody mi přijdou jako naprosto zbytečný risk, kde se nastávající matka rozhodně riskovat, kvůli svému "pohodlí", nejen svůj život, ale především život svého dítěte.

A takové ty řeči, jak je to hrozne, že žena pak je tři dny v porodnici a není doma - já teda nevím, ale všechny maminky v mém okoli, se kterými jsem o tom mluvila, byly naopak strašně rády, že si můžou odpočinout, že se můžou trochu po porodu vyspat a že se jim o dítě někdo postará, než se dají dohromady.

Ja rozhodně budu rodit v porodnici - udělám všechno pro to, abych neohrozila své dítě, i kdyby to mělo být pro mě nepohodlné. I když já si myslím, že rodeni v porodnici může být v mnohem i pohodlnější, už jen proto, že po porodu si nebudu porodní sál uklízet sama a mám kolem sebe lidi, kteří mi můžou pomoci - nejenom u toho porodu, ale i po nem. A prostě je moje jedinna starost porodit. Nemusím se starat i to, kde mám čistá prostěradla, nemusím se starat o to, co budu jíst na oběd - prostě se starám pouze o porod a dítě, nic jiného v té chvíli pro mě nemusí existovat.

45 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 12. ledna 2017 v 15:29 | Reagovat

Bohužel se dneska hodně ženských odvolává na to, že "dřív se taky doma rodilo, a ženský to zvládaly". Ano, dřív taky ženský rodily někde za bukem, když to na ně přišlo během práce na poli, ale jaká tenkrát byla taky úmrtnost těch novorozeňat nebo i matek?! Jsem možná posera, ale beru to tak, že když budu rodit normálně v nemocnici, tak ve chvíli, kdy by nastaly nějaké komplikace, tak je větší pravděpodobnost, že nějaká pomoc bude hned v baráku a přijde dřív, než ke mě domů. :/

46 eva eva | 14. ledna 2017 v 8:57 | Reagovat

Domaci a ambulantni porody jsou legalni a oblibenou volbou pro mnoho zen v ruznych castech sveta. Sama jsem rodila dve seti ve velke nemocnici v Sydney. Behem tehotenstvi jsem chodila pouze na kontroly k porodnim asistentkam, ktere take vedly porod. Bylo mi nabidnuto odejit domu par hodin po pprodu s tim, ze za mnou denne bide dochazet porodni asistentka na kontrolu.
Praktiky brane v CR za tezkou alternativu jsou v mnoha a mnoha zemich beznou praxi.Proc to, co jinde bez problemu a ke spokojenosti matek funguje jinde, u nas nelze? Porodni domy pri porodnici by byly super alternativou pro zeny chtejici intimni prostredi pri porodu s vlastni porodni asistentkou. Drazsi tyto alternativy nejsou a stejne jako dnes, matky by si rady priplatily.
Zarazi mne mnozstvi "zachranenych"deti v ceskych porodnicich. Ze by rutinni zasahovani do fyziologicky probihajicich porodu melo sva negativa nikoho nenapada? Jak tyto porody probihaly pred zachranou? Medikace, pichnuti plodove vody, lezeni na zadech s monitorem, tlaceni na zadech, casta vaginalni vysetreni, naplno rozsvicena svetla, ruseni rodicky? Schvalne, co z toho se udalo?

47 Hausfrau Hausfrau | Web | 15. ledna 2017 v 20:04 | Reagovat

Taky jsem si to myslela, taky...

48 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 19. ledna 2017 v 21:31 | Reagovat

Já bych v bytě rozhodně nesnesla ten bordel, který se při porodu nadělá- a nadělá se ho dost. Ještě aby si tyhle maminky stěžovaly, že si ho nemohou samy uklidit, ha ha.
Na druhou stranu, asi chápu, že ne každá žena hodlá přijít pod kudlu arabskému doktorovi (kterých se to po Brně jenom hemží), který se jí odmítne dotknout, protože je nečistá- totiž žena. Jo těhle případů v brněnské nemocnici Bohunice také přibývá.
Řešení vidím v tzv. "porodních domech" nebo jak se to jmenuje. Slyšela jsem o tom jen vzdáleně, ale jedná se o zdravotnické instituce, které jsou uzpůsobeny přímo porodům a vládne tam trochu "domáčtější prostředí", ale nechybí potřebné vybavení. O další problematiku jsem se ovšem nezajímala, tak netuším...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.